Po romanu Umirajoča žival je bil posnet film Elegy (v režiji Isabel Coixet), ki je bil prvič premierno uprizorjen na Berlinalu leta 2008. Glavna lika sta upodobila Ben Kingsley in Penélope Cruz.
Slovenski natis je gmotno podprla Javna agencija za knjigo RS.
Biologija si je ljudi krepko privoščila, da postanejo intimni, preden o drugem sploh kaj vedo. V hipu, ko se začne, ti je vse jasno. Spočetka te pritegne površina, intuitivno pa slutiš tudi vso globino. In ni treba, da je medsebojna privlačnost enakovredna: njo privlači nekaj, tebe kaj drugega. Gre za videz, gre za radovednost, potem pa, bum, za globino. Dobro je, da je ona s Kube, dobro je, da je bila njena babica to in je bil njen dedek ono, dobro je, da igram klavir in imam v lasti Kafkov rokopis, ampak vse to so samo ovinki na poti tja, kamor sva namenjena. Čar je menda tudi v tem, vendar bi se počutil dosti bolje, če ne bi delal ovinkov. Ves potrebni čar je v spolnosti. So mar ženske za moške enako očarljive, ko spolnosti ni več v igri? Ali se sploh kdo, ne glede na spol, zdi komurkoli očarljiv, če spolnost ne igra nobene vloge?
"Knjige Philipa Rotha že več kot 50 let vznemirjajo, razburjajo in zabavajo velikansko in še rastoče občinstvo. Njegova domišljija je ne le na novo preoblikovala naše razumevanje judovske identitete, ampak je tudi vdahnila novo življenje leposlovju, ne le ameriškemu, temveč na splošno."
– Rick Gekoski, predsednik žirije, ki je Rothu podelila mednarodno knjižno nagrado booker, MMC RTV SLO
"Vznemirljiva mojstrovina."
– The New York Review of Books
"Kepesh je morda res sebičen in manipulativen, vendar ga je Roth opremil s poglobljeno integriteto in žgočo inteligentnostjo ... Roth je virtuozen, nadležen in neustrašen, je pesnik sodobne ameriške psihe."
– Donna Seaman, American Library Association
"Ta knjiga je kruta in besna, brez obžalovanja se uvršča v neko drugo obdobje, in celo po standardih tistega drugega obdobja je neokusna. Hkrati pa je strašansko smešna in neustrašno odkrita – in ravno pravega obsega za svojo vsebino."
– Maureen Freely, New Statesman
"Da bi se spravili na Rotha z orožjem feministične kritike (...) bi se zdelo neotesano, grobo in poniževalno. Navsezadnje je tu poanta v moški želji. Če bi torej Rotha poskušali uničiti s politično korektnostjo, proti kateri se on sam že ves čas bori v svojih delih, bi nas bilo lahko sram trditi, da smo kot bralci pismeni."
– Linda Grant, The Guardian
"Umirajoča žival je hkrati Rothov najnovejši poskus pogleda na nedavno ameriško zgodovino z vidika starega moža – posebej na “veliki boj o dovoljenem,” ki ga poznamo pod imenom seksualna revolucija. Paradigmatsko so bili Rothovi junaki več desetletij sinovi, zapleteni v nerešljiv ojdipovski upor. Pred kratkim pa je modri stari stric ameriške književnosti (če že ne kar njen očak) svojo pozornost usmeril k vrstnikom (Coleman Silk v Človeškem madežu, Swede Levov v Ameriški pastorali), ki se soočajo s svojimi lastnimi jeznimi in ogoljufanimi mladostniki. David Kepesh se sicer zdi preveč počasen, da bi to dojel, vendar je sam eden izmed njih."
– A. O. Scott, New York Times
"... kratek roman, ki se tematsko navezuje na Rothovo večno obremenjenost s seksualnim življenjem, posebej seksualnim življenjem moških, vendar gre po oblikovni zasnovi ponovno za odmik plodovitega pisatelja. Ta roman morda res ne daje širokega družbenega pogleda predhodnih romanov, vseeno pa gre za pravo mojstrovino, ki posebej izzove (in v nekaterih primerih verjetno tudi užali) svoje bralce."
– David Lodge, Sick with Desire
"Na področju seksualnosti je ta roman odkrit, zelo pogumen in drzen, je roman, ki ne zamiži ob priznanju, da toliko naših dejanj poganja seksualni nagon. V tem spominja na pisanje Henryja Millerja, ki ga v samem romanu najdemo med mnogimi literarnimi referencami. Vsaka vrstica Rothovega romana v nas spodbudi željo, da bi prebrali še naslednjo. Izvrstno napisana proza, ki je prav tako kot Yeatsova pesem, iz katere črpa navdih, široko odprta za interpretacije."
– Iain Robinson, Amazon.com
"Odgovor na vprašanje, kaj ljubimo, kadar ljubimo, je zanj preprost; njeno neposrednost, sproščenost, samoumevnost, s katero se ji dogaja življenje, ki se še ne zaveda svojega konca, ki še ni začelo odštevanja, ki se ni na blizu srečalo s smrtjo in živi v lažnem občutku nesmrtnosti."
– Matej Bogataj, Mladina
"Čeprav suveren v prejšnjih razmerjih Kepesh tokrat dobi vroč kostanj, ki ga bo le s težavo obdržal v rokah."
– Samo Rugelj, Bukla
Avtor: | Philip Roth |
Urednik: | Tjaša Koprivec Vuga |
Soustvarjalci: | Redakcija besedila: Tina Malič Oblikovanje naslovnice: Jerneja Rodica Prelom: Maja čuk |
Založba: | Sanje |
ISBN: | 9789616767613 |
Jezik: | slovenski |
Datum izida: | 21. jan. 2010 |