Politika piškotkov
Spletna stran za pravilno delovanje košarice,nakupnega procesa in ostalih funkcionalnosti uporablja piškotke. Z nadaljevanjem brskanja po strani se strinjate z uporabo piškotkov. Kliknite tukaj za več informacij o piškotkih.
Sanjska cena | 39,00 |
---|---|
Prednaročilo | Ne |
Datum izida | Invalid date |
Zbirka | DOKUMENTA |
Založba | Sanje |
Format (mm) | 160 x 240 |
Obseg (št. strani) | 1000 |
Leta 2003 je kanadski pisatelj srbskega rodu, rojen v Budački Rijeki na hrvaškem Kordunu, Dušan Mrkić (Dan Mrkich) (1939–2005), izdal biografijo z naslovom »Nikola Tesla - The European years«, ki obravnava Teslovo življenje in delo v Evropi. Le-ta tudi danes velja za eno najboljših Teslovih evropskih biografij, v njej pa lahko zasledimo tale odlomek (prevod avtorja, op. a.):
»Tesla je prispel v Karlovec septembra 1870 z vlakom iz Gospića. Ko je tako, prvič v življenju, stal ob oknu na vlaku, si je potihoma prepeval distih iz neke neznane junaške balade: »Črnogorci s sabljami pobijajo Turke in svojim bratom razvezujejo roke.« Ko je spregovoril, je svojemu spremljevalcu, prav tako bodočemu dijaku Vladimiru Njegovanu, ki je potoval celo še dlje – do Sremskega Karlovca, dejal, da je razmišljal o napravi, ki bo prenašala pogovor med Ameriko in Evropo po brezžični poti.«
Čeprav gre v tem primeru za Teslovo biografijo povsem drugačne vrste od omenjene Pištalove, je videti, da se tudi Mrkić ni mogel povsem izogniti pisateljski domišljiji, ko je opisoval Teslovo potovanje in domnevne dogodke na vlaku iz Gospića v Karlovec. Avtor v isti knjigi podobno opisuje tudi Teslov odhod iz Gospića v češko Prago, skoraj devet mesecev po smrti (17. 4. 1879) njegovega očeta Milutina (prevod avtorja, op. a.):
»Novo leto 1880 in božič (pravoslavni, op. a.) sta prišla in bil je pripravljen na odhod. Ob odhodu je za seboj zapuščal še zmeraj okrašeno stanovanje, ki ga je okrasil z borovimi venci in vejicami, obešenimi nad okni in vrati. S seboj je vzel oblačila, knjige, denar in nekaj ročno pletenih volnenih izdelkov, ki mu jih je spletla njegova mati. Vlak je odbrzel proti severu in izginjal v divji, s snegom pokriti in z ivjem zamrznjeni pokrajini, medtem ko je hupanje in piskanje njegove lokomotive odmevalo skozi nebo liške Krajine.«
Tudi eden najuglednejših Teslovih ameriških biografov, Marc J. Seifer, navaja, da je Tesla prvič videl lokomotivo s štirinajstimi leti, ko se je leta 1870 preselil v Karlovec, kjer je obiskoval višjo realko.
Povprečni bralec tega verjetno niti ne bo zaznal, podrobneje poučenim pa razhajanja in neskladja med opisanimi in resničnimi dogodki, zaradi objektivnih zgodovinskih dejstev, težko uidejo. Primeri takšnih razhajanj so zagotovo opisani odhodi Nikole Tesle z železniške postaje v Gospiću ter njegova potovanja z vlakom v Karlovec, kakor tudi tista kasnejša, na katera se je zaradi študija podajal v avstrijski Gradec in češko Prago. Seveda bi Tesli opisane vožnje z vlakom zagotovo precej olajšale njegova prva daljša potovanja iz rodne Like, a žal je bila resničnost, vsaj v prvi polovici potovanj, videti precej drugače.