Vzroke za šokanten Hitlerjev uspeh je našla v značilnostih delovanja politične stranke, ki je nacizem promovirala s širjenjem laži, ustvarjanjem tesnobe in strahu, pri čemer je ta stranka v svojem imenu načrtno zlorabila koncepta socializma in delavstva, da bi se približala čim širšemu krogu nemške javnosti. Analiza Simone Weil je pokazala, da politične stranke nimajo nikakršnih zadržkov, ko za spodbujanje lastne rasti lažejo in sprevračajo najosnovnejše družbene koncepte, v katerih se prepoznavajo njeni morebitni volivci in člani. Stokrat ponovljena laž v ušesih manipulirane množice postane resnica, ki jo naivni privrženci ponavljajo za preračunljivim voditeljem in v imenu katere postanejo mogoči najhujši zločini.
Simone Weil opredeljuje politično stranko kot strukturo, ki nastane na bolj ali manj domišljeni (pogosto tudi namišljeni) ideološki osnovi kot vpliven krog podobno mislečih, politično ambicioznih ljudi. Ti spočetka skupaj razpravljajo o načinih, kako in kaj bi s svojega idejnega stališča lahko prispevali k razvoju družbe oziroma kako bi krepili politične razmere, v katerih bi lahko ustvarili videz, da v ospredje postavljajo skupno dobro. Spotoma širijo svoj vpliv, s politično agitacijo množijo članstvo in kroge privržencev, obenem pa zapirajo ideološki krog, v katerem je postopno dovoljeno misliti in glasovati samo v skladu z dogmo sprejetih strankarskih stališč.
Skratka: v dejanskem političnem življenju strankarska združba uporablja demokratične postopke samo zato, da bi na daljši rok lahko dosegla njihovo ukinitev. Interes za uresničevanje javnega dobrega se umakne interesu stranke, ki je izključno ta, da stranka neomejeno raste, množi svoje članstvo, povečuje vpliv in kopiči oblast. Nobena stranka (ne glede na sfero političnega prostora, kamor se uvršča) ne bi imela nič proti, če bi na volitvah dobila 90 odstotkov glasov: od tod sklep, da je politična stranka v temelju totalitarna ustanova.
O molitvi Oče naš
Pri spodbujanju kolektivnega strahu in množičnih psihoz političnim strankam koristi vsaka kritična zgodovinska okoliščina, ki spominja na grožnjo z apokalipso: vojna, kuga, lakota. To so tisti grozljivi jezdeci s starih grafičnih listov, ob katerih pobožno ljudstvo ob izdatni zgodovinski podpori vsakovrstnih cerkva pomisli: »Reši nas, o Gospod.«
Strankarsko zašite glave so Simone Weil pogosto razglašale za rdečo kristjanko ali za pobožno komunistko – pa za anoreksično revolucionarko, kristoidno socialistko, samomorilsko katoličanko, militantno mistikinjo in kar je še podobnega znala natvesti omejena pamet enoumnih ideoloških fanatikov. Te zmerljivke lahko nastanejo samo v mentalnih svetovih, v katerih krščanstvo ni združljivo z idejo socialne pravičnosti, socializem ne s konceptom ljubezni, ne eno ne drugo pa ne s pozorno mislijo na drugega; ti svetovi, mimogrede bodi rečeno, prav tako ne zmorejo celostno prebrati Cankarja, Wilda, Kocbeka, Péguyja, Kosovela in še koga. A če skušamo ostati pri teh dvodelnih oznakah in se kljub temu nekoliko približati resnici (za katero ji je vselej šlo), je bila Simone Weil predvsem komunistka brez partijske knjižice in kristjanka brez opravljenega krsta. Knjižico je odklanjala z enako utemeljitvijo kot krst.
Vir: spremna beseda O dveh vrstah ovir na poti k pozornosti (Primož Vitez)